“Luid, absurd en extreem entertainend.” Als The New York Times een voorstelling zo looft, weet je dat het goed zit. ONE SONG – Histoire(s) du Théâtre IV van Miet Warlop zag het levenslicht op het theaterfestival van Avignon, kreeg een viersterrenrecensie in The Guardian en kreeg van The New York Times de 3rde plaats in het rijtje beste voorstellingen van 2022.
Op uitnodiging van theaterhuis NTGent ging Miet Warlop op zoek naar wat haar geschiedenis is als theatermaker. In de reeks Histoire(s) du Théâtre is ze de vierde regisseur die – na Milo Rau, Faustin Linyekula en Angélica Liddell – de uitdaging aangaat om een werk te creëren waarin, heden, verleden en toekomst elkaar ontmoeten.
Zo speelt ONE SONG – Histoire(s) du Théâtre IV zich af in het unieke universum van Warlop dat de grenzen opzoekt tussen beeldende kunst, theater en concerten. Een groep performers betreedt de arena voor een betoverend ritueel over afscheid, leven en dood, hoop en wederopstanding. Samen gaan ze tot het uiterste: met gezongen tekst, beelden en voorwerpen, zuurstof en zweet, roepen ze onze ‘condition humaine’ op. Telkens weer staat iemand op om hun grenzen te verleggen. Ze tarten de tijd en geven uitdrukking aan een diepmenselijke behoefte: het moment waarop we ons denkende lichaam kunnen overstijgen.
"Een rockende oerkreet die barst van de levenslust, energie en humor!" - De Standaard ****
Via de metafoor van een livewedstrijd/concert, inclusief commentator en cheerleader, nodigt Miet Warlop ons in ONE SONG uit om een gemeenschap te vormen en onszelf als in een viering te overstijgen. Zo wordt het tijdelijke het universele en wordt het persoonlijke iets collectiefs. Dat is de subtekst van ONE SONG: hoe één lied betekenis kan geven aan een hele samenleving. Eenheid in verscheidenheid.
"Luid, absurd en extreem entertainend." - The New York Times
In het voorjaar van 2024 landt deze unieke universum voorstelling van Miet Warlop op C-mine nadat ze de wereld rondreisde. Laat je meevoeren op deze adrenalinetrip waarin de spanning te snijden is en grenzen worden opgezocht!
Credits
met – Simon Beeckaert, Stanislas Bruynseels, Rint Dens, Judith Engelen, Elisabeth Klinck,
Marius Lefever, Willem Lenaerts, Luka Mariën Milan Schudel, Melvin Slabbinck,
Joppe Tanghe, Karin Tanghe, Wietse Tanghe, Flora Van Canneyt, Jarne Van Loon
tekst – Miet Warlop geadviseerd door Jeroen Olyslaegers
concept, regie & decorontwerp – Miet Warlop
muziek – Maarten Van Cauwenberghe in samenwerking met de gehele groep
geluidsontwerp – Bart Van Hoydonck & Raf Willems
kostuumontwerp – Carol Piron & Filles à Papa
lichtontwerp – Dennis Diels
dramaturgie – Giacomo Bisordi
assistent dramaturgie – Kaatje De Geest
productieleiding – Greet Prové
technische productie & stagemanager – Oliver Houttekiet
assistent productie & tourmanager – Elli De Meyer
Techniek – Flup Beys, Dietrich Lerooij, Gilles Roosen, Bart Van Hoydonck, Raf Willems,
Laurent Ysebaert, Pieter Kinoli
realisatie decor, props & kostuums – Ateliers NTGent
stage techniek – Christof De Maeyer
met dank aan – Kris Auman, Imran Alam, Barbara Vackier, Jasper Houttekiet,
de familie Warlop, Rossana Miele, Lotte Van Craeynest, Christel Simons,
Patrick Vanderhaegen, Diana Campbell Betancourt
productie – NTGent, Miet Warlop / Irene Wool vzw
coproductie – Festival d'Avignon, DE SINGEL (Antwerp), Tandem Scène Nationale (Arras-Douai),
Théâtre Dijon Bourgogne Centre dramatique national, HAU Hebbel am Ufer Berlin,
La Comédie de Valence - Centre dramatique national Drôme - Ardèche, Teatre Lliure
(Barcelona)
met de steun van – De Vlaamse Overheid, de stad Gent, Tax Shelter van de Belgische Federale
Overheid
met de hulp van – Frans Brood Productions
contact & spreiding – Frans Brood Productions